Με τους μαθητές της Β΄ Γυμνασίου μελετήσαμε το ποίημα "Ιστορία του λαβύρινθου" του Τίτου Πατρίκιου. Στόχος μας ήταν να ανακαλύψουμε τι κρύβουν τα ονόματα - σύμβολα του ποιήματος και να προσπαθήσουμε να τα εντάξουμε στο σύγχρονο κοινωνικοπολιτισμικό περιβάλλον. Οπότε, οι μαθητές σχημάτισαν 5 ομάδες των 5 ατόμων, που όρισαν μόνοι τους. Σε κάθε ομάδα 1 άτομο ορίστηκε συντονιστής των εργασιών και 1-2 άτομα γραμματείς που μοιράστηκαν τη χρήση του επεξεργαστή κειμένου (Word) και τη δημιουργία παρουσιάσεων PP, προκειμένου για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων των τελικών εργασιών τους. Δημιουργήθηκαν οι ομάδες: των ιστορικών, των ανθρωπολόγων, των κοινωνιολόγων, των φιλοσόφων και των τεχνοκριτικών.
Ειδικότερα, οι ιστορικοί ανέτρεξαν
στον ιστοχώρο http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%AF%CE%BD%CF%89%CE%B1%CF%82 και παρακολούθησαν το βίντεο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης από το ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ -πού το θυμήθηκα αυτό το κανάλι!!!- http://www.edutv.gr/deyterobathmia/minoiki-kriti και απάντησαν στα ερωτήματα:- Τι μαθαίνουμε από τη μυθολογία για τον Μίνωα, τον Μινώταυρο, τον Δαίδαλο, τον Θησέα και την Αριάδνη;
- Ποια ήταν η δύναμη των Μινωιτών;
- Γιατί οι Αθηναίοι πλήρωναν φόρο αίματος στους Μινωίτες;
Διαδίκτυο http://www.pi.ac.cy/InternetSafety/parent_draseis.html
Ναρκωτικά http://www.okana.gr/component/k2/item/181
Ρατσισμός http://www.ksm.gr/kar/
Νεοφασισμός στην Ελλάδα http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=101562
Πανελλήνιες εξετάσεις http://www.neolaia.gr/2013/05/19/poios-kanei-tis-panellinies-simantikes/#.Uas_ethaclM
Η ομάδα των ανθρωπολόγων αναζήτησαν πληροφορίες στους ιστοχώρους http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9B%CE%B1%CE%B2%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%BD%CE%B8%CE%BF%CF%82 και
http://www.hellenichistory.gr/, για να απαντήσουν στα εξής ερωτήματα:
- Τι σημαίνει λαβύρινθος, κυριολεκτικά και μεταφορικά;
- Τι γνωρίζετε για τη φυσιογνωμία του μινωικού πολιτισμού;
- Όσα έχουμε μάθει και όσα προβάλλονται για τη φυσιογνωμία αυτού του πολιτισμού συσχετίζονται με τις αποτρόπαιες πράξεις που πραγματοποιούνταν στο σκοτεινό λαβύρινθο;
http://directnews.gr/world/1046-2011-02-07-15-14-28.html και απαντάτε στα εξής ερωτήματα:
- Τι εντυπωσιάζει στις συνθέσεις του Μοτόι Γιαμαμότο και ειδικότερα, στους Λαβυρίνθους του;
- Θα τον χαρακτηρίζατε εναλλακτικό, πρωτοποριακό καλλιτέχνη;
http://www.hellenichistory.gr/, για να απαντήσουν στα εξής ερωτήματα:
- Τι σημαίνει λαβύρινθος, κυριολεκτικά και μεταφορικά;
- Τι γνωρίζετε για τη φυσιογνωμία του μινωικού πολιτισμού;
- Όσα έχουμε μάθει και όσα προβάλλονται για τη φυσιογνωμία αυτού του πολιτισμού συσχετίζονται με τις αποτρόπαιες πράξεις που πραγματοποιούνταν στο σκοτεινό λαβύρινθο;
Από την πλευρά τους, οι φιλόσοφοι, αφού αρχικά παρακολούθησαν ένα βίντεο με μια τηλεοπτική συνέντευξη του Τίτου Πατρίκιου τον Δεκέμβριο του 2012 στο αρχείο http://www.youtube.com/watch?v=fSS3Dqu7DQ8 στη συνέχεια συμβουλεύτηκαν τους ιστοχώρους http://gerasimos-politis.blogspot.gr/2011/11/blog-post_30.html και http://spoudasterion.pblogs.gr/tags/noam-tsomski-gr.html και απάντησαν στα ερωτήματα:
- Μπορεί ο πνευματικός άνθρωπος να καθοδηγήσει με το έργο του το σύγχρονο νέο;
- Γνωρίζετε παραδείγματα διανοούμενων που με το έργο τους επηρέασαν την εποχή τους; Αναφέρετε σχετικές περιπτώσεις.
- Μπορεί ο πνευματικός άνθρωπος να καθοδηγήσει με το έργο του το σύγχρονο νέο;
- Γνωρίζετε παραδείγματα διανοούμενων που με το έργο τους επηρέασαν την εποχή τους; Αναφέρετε σχετικές περιπτώσεις.
Για να κλείσουμε με την 5η ομάδα, τους τεχνοκριτικούς,
οι οποίοι μελέτησαν το έργο "Λαβύρινθοι" του Ιάπωνα Μοτόι Γιαμαμότο στην επίσημη δίγλωσση ιστοσελίδα του εικαστικού http://www.motoi.biz και πιο συγκεκριμένα στον ιστότοπο http://www.motoi.biz/english/e_top/e_top.html καθώς και
ΠHundred labyrinths - salt - 13,5 m x 8,2 m - 21th Century Museum of Contemporary Art, Canazava, Japan |
- Τι εντυπωσιάζει στις συνθέσεις του Μοτόι Γιαμαμότο και ειδικότερα, στους Λαβυρίνθους του;
- Θα τον χαρακτηρίζατε εναλλακτικό, πρωτοποριακό καλλιτέχνη;
Αφού ολοκληρώθηκε η εργασία κάθε ομάδας, οι 25 μαθητές/ήτριες συγκεντρώθηκαν, συζήτησαν στην ολομέλεια τα αποτελέσματα των εργασιών τους και ακολούθησε αυτοαξιολόγηση και ετεροαξιολόγηση του έργου κάθε ομάδας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου