Ιστορία του λαβύρινθου (πρόταση διδασκαλίας Webquest)





 
Με τους μαθητές της Β΄ Γυμνασίου μελετήσαμε το ποίημα "Ιστορία του λαβύρινθου" του Τίτου Πατρίκιου. Στόχος μας ήταν να ανακαλύψουμε τι κρύβουν τα ονόματα - σύμβολα του ποιήματος και να προσπαθήσουμε να τα εντάξουμε στο σύγχρονο κοινωνικοπολιτισμικό περιβάλλον. Οπότε, οι μαθητές σχημάτισαν  5 ομάδες των 5 ατόμων, που όρισαν μόνοι τους. Σε κάθε ομάδα 1 άτομο ορίστηκε συντονιστής των εργασιών και 1-2 άτομα  γραμματείς που μοιράστηκαν τη χρήση του επεξεργαστή κειμένου (Word) και τη δημιουργία παρουσιάσεων PP, προκειμένου για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων των τελικών εργασιών τους. Δημιουργήθηκαν οι ομάδες:  των ιστορικών, των ανθρωπολόγων, των κοινωνιολόγων, των φιλοσόφων και των τεχνοκριτικών.

Ειδικότερα, οι ιστορικοί ανέτρεξαν  
 στον ιστοχώρο http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%AF%CE%BD%CF%89%CE%B1%CF%82 και παρακολούθησαν το βίντεο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης  από το ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ -πού το θυμήθηκα αυτό το κανάλι!!!- http://www.edutv.gr/deyterobathmia/minoiki-kriti και απάντησαν στα ερωτήματα:

 - Τι μαθαίνουμε από τη μυθολογία για τον Μίνωα, τον Μινώταυρο, τον Δαίδαλο, τον Θησέα και την Αριάδνη;
- Ποια ήταν η δύναμη των Μινωιτών;

- Γιατί οι Αθηναίοι πλήρωναν φόρο αίματος στους Μινωίτες;


Στη συνέχεια, οι κοινωνιολόγοι προβληματίστηκαν για την ύπαρξη σύγχρονων λαβυρίνθων, που παραμονεύουν να παραπλανήσουν το σύγχρονο άνθρωπο και ιδιαίτερα τους νέους, καθώς είναι πιο ευάλωτοι και φιλοπερίεργοι. Έτσι, λοιπόν, έπρεπε να σκεφτούν και να προτείνουν κινδύνους που απειλούν τους σύγχρονους νέους.  Σαν πρώτο βήμα στον προβληματισμό τους εστίασαν στους συνδέσμους:
Διαδίκτυο http://www.pi.ac.cy/InternetSafety/parent_draseis.html

Ναρκωτικά http://www.okana.gr/component/k2/item/181
Ρατσισμός http://www.ksm.gr/kar/
Νεοφασισμός στην Ελλάδα http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=101562
Πανελλήνιες εξετάσεις http://www.neolaia.gr/2013/05/19/poios-kanei-tis-panellinies-simantikes/#.Uas_ethaclM


Η ομάδα των ανθρωπολόγων αναζήτησαν πληροφορίες στους ιστοχώρους  http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9B%CE%B1%CE%B2%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%BD%CE%B8%CE%BF%CF%82 και

http://www.hellenichistory.gr/, για να απαντήσουν στα εξής ερωτήματα:
- Τι σημαίνει λαβύρινθος, κυριολεκτικά και μεταφορικά;
- Τι γνωρίζετε για τη φυσιογνωμία του μινωικού πολιτισμού;
- Όσα έχουμε μάθει και όσα προβάλλονται για τη φυσιογνωμία αυτού του πολιτισμού συσχετίζονται με τις αποτρόπαιες πράξεις που πραγματοποιούνταν στο σκοτεινό λαβύρινθο; 



Από την πλευρά τους, οι φιλόσοφοι, αφού αρχικά παρακολούθησαν ένα βίντεο με μια τηλεοπτική συνέντευξη του Τίτου Πατρίκιου τον Δεκέμβριο του 2012  στο αρχείο http://www.youtube.com/watch?v=fSS3Dqu7DQ8 στη συνέχεια συμβουλεύτηκαν τους ιστοχώρους  http://gerasimos-politis.blogspot.gr/2011/11/blog-post_30.html και http://spoudasterion.pblogs.gr/tags/noam-tsomski-gr.html και απάντησαν στα ερωτήματα:
- Μπορεί ο πνευματικός άνθρωπος να καθοδηγήσει με το έργο του το σύγχρονο νέο;
-
Γνωρίζετε παραδείγματα διανοούμενων που με το έργο τους επηρέασαν την εποχή τους; Αναφέρετε σχετικές περιπτώσεις.
 

Για να κλείσουμε με την 5η ομάδα, τους τεχνοκριτικούς, 

οι οποίοι μελέτησαν το έργο "Λαβύρινθοι" του Ιάπωνα Μοτόι Γιαμαμότο στην επίσημη δίγλωσση ιστοσελίδα του εικαστικού http://www.motoi.biz και πιο συγκεκριμένα στον  ιστότοπο http://www.motoi.biz/english/e_top/e_top.html καθώς και
ΠHundred labyrinths -  salt -  13,5 m x 8,2 m -
21th Century Museum of Contemporary Art, Canazava, Japan
http://directnews.gr/world/1046-2011-02-07-15-14-28.html και απαντάτε στα εξής ερωτήματα:
-
Τι εντυπωσιάζει στις συνθέσεις του Μοτόι Γιαμαμότο και ειδικότερα, στους Λαβυρίνθους του;
- Θα τον χαρακτηρίζατε εναλλακτικό, πρωτοποριακό καλλιτέχνη;



Αφού ολοκληρώθηκε η εργασία κάθε ομάδας, οι 25 μαθητές/ήτριες συγκεντρώθηκαν, συζήτησαν στην ολομέλεια τα αποτελέσματα των εργασιών τους και ακολούθησε αυτοαξιολόγηση και ετεροαξιολόγηση του έργου κάθε ομάδας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου